Aftenskole

Dansk for voksne

Målgruppe

Dansk er ikke dit førstesprog, men du vil gerne blive bedre til at tale og skrive dansk. Måske er du af dansk familie. Det kan være, du har danske børnebørn, som du gerne vil kunne tale med. Eller du har en plan om flytte til Danmark eller arbejder i en dansk virksomhed eller måske med danske kunder.

Du er fyldt 16 år og kan i forvejen noget dansk.

Undervisningen vil primært foregå på dansk. Underviseren taler dog også engelsk og spansk.

Der vil blive arbejdet med både lytte-, tale-, læse- og skrivefærdigheder.

Underviseren

Jens Peter Kaj Jensen har arbejdet som underviser i dansk som andetsprog på en sprogskole i Danmark, har taget sprogbeskrivelsesmodulet af indvandrerlæreruddannelsen, har skrevet en undervisningsbog i dansk grammatik og har arbejdet som forlagsredaktør i en årrække.

Holdstørrelse

Der forventes at være 5-10 kursister per hold.

Undervisningen foregår hver onsdag 19:00-20:45.
Der vil være to lektioner af 45 minutter og en indlagt pause af 15 minutter per undervisningsgang.

Undervisningen foregår i moduler af tre måneder. Du tilmelder dig et modul ad gangen. Modulerne ligger sådan her:

Modul 1
15. september – 15. december

Modul 2
12. januar – 30. marts (med pause i vinterferien, uge 8)

Modul 3
6. april – 20. juni (med pause i påskeferien, uge 15)

Al undervisning foregår på Bifrostskolen, den danske skole på Costa del Sol.
Bifrostskolen, Calle Azabache s/n, 29631 Benalmádena, Málaga

Prisen er 10 euro per lektion i modulet, hvilket bliver:

• 260€ for modul 1
  • 220€ for modul 2
  • 200€ for modul 3

Tilmelding

Du tilmelder dig på email her: Jensens.Aftenskole@gmail.com I mailen oplyser du dit navn og hvilket kursus, du ønsker at deltage i. Tilmeldingen er først endelig, når du har betalt for modulet.