velkommen til bifrostskolen

Bifrostskolen er den eneste danske skole i Spanien. Vi bor i Sydspanien eller i Benalmadena, en lille by lige uden for Malaga. Vi byder børn i alderen 6-15 år velkomne, både dem som er fastboende i Spanien samt dem som kommer på midlertidligt ophold. Herudover har vi tilknyttet en børnehave, som tager imod børn fra 0 år.

Vores undervisning følger undervisningsministeriets læseplaner for de danske folkeskoler, og vi lægger ære i at kvaliteten af vores undervisning til enhver tid er på niveau med skolerne i Danmark.

Vi er en lille skole med mange fordele. Alle kender alle og vi kan differentiere vores undervisning således den passer til den enkelte elev i hvert fag. Vikarer er et fremmed ord for os. Her møder eleverne de samme engagerede lærere hver dag, fordi kontinuitet er et af vores nøgleord.

Vi lægger stor vægt på, at hver elev kan føle sig tryg eftersom det er vigtig for deres indlæring og trivsel. Udover den faglige læring gør vi meget ud af at skabe en kultur, hvor børnene lærer ad udtrykke sig, reflektere og respektere.

Vi er en uformel skole som vægter glæde højt uden at gå på kompromis med fagligheden. Vi har som mål, at alle vores elever er glade for at gå i skole. Vi ved at en tilfreds og velfungerende elev har både lettere ved at lære -og ikke mindst; LYSTEN TIL AT LÆRE.